Zoeken
verfijn de resultaten
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
Hier kun je informatie vinden over leerlijnen rekenen en wiskunde, waaronder Digilijn, Leerplan in Beeld en 10-14-onderwijs.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Welke veranderingen heeft het onderwijs in kunst en cultuur vanaf de tachtiger jaren doorgemaakt? Hier vind je per onderwijssector een historisch overzicht van het onderwijs in Kunst en cultuur. Het uitgangspunt daarbij is het wettelijk kader: de kerndoelen en eindtermen.
Welke instrumenten zijn bruikbaar bij het vormgeven van leerlijnen voor de kunstvakken?
Deze pagina's bieden inspiratie in de vorm van opdrachten die een beroep doen op hogere denkvaardigheden.
Deze pagina biedt inzicht in wat we doen aan trendanalyses en waar je de belangrijkste curriculaire ontwikkelingen en uitdagingen rond vakken en generieke inhoudelijke thema's kunt vinden.
Op deze pagina staan voor po en onderbouw vo directe verwijzingen naar de kerndoelen voor de kunstvakken. Ook kan je voor de bovenbouw van vmbo, havo en vwo direct naar examenprogramma's, syllabi en handreikingen voor de kunstvakken.