Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De definitie voor duurzaamheid of duurzame ontwikkeling stamt uit 1987 en is geformuleerd door de World Commission on Environment and Development.
In dit rapport beschrijven we de ontwikkelingen en uitdagingen bij wetenschap & technologie in het basisonderwijs.
Een overzicht van onderzoeken die zijn gedaan naar het keuzeproces van leermiddelen.
In het project Digitalisering curriculum staat de digitale weergave van de doelen van het Nederlandse curriculum voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs centraal, in een doorlopende leerlijn. Het gaat hierbij zowel om de database met doelen, als de bijbehorende website: Leerplan in Beeld. Naast de wettelijke doelen staan er ook richtinggevende uitwerkingen zoals tussendoelen en leerdoelkaarten op de website en in de database.
De toepassing van technologie als antwoord op een specifieke vraag wordt steeds belangrijker. Dat vraagt om nieuwe vaardigheden van de toekomstig beroepsbeoefenaar. Het is daarom van belang hieraan in de lessen aandacht te besteden.
Veel docenten tellen het cijfer voor de olympiade niet mee als apart cijfer in het PTA, maar als bonus op een schoolexamentoets.