Zoeken
verfijn de resultaten
Dit project "Sterk beroepsonderwijs; de nieuwe leerweg" levert resultaten ter ondersteuning van het ontwikkelen en invoeren van een nieuwe leerweg in het vmbo. De nieuwe leerweg gaat gelden voor alle leerlingen die nu in de gemengde leerweg en de theoretische leerweg hun onderwijs volgen, ongeacht hun doorstroomwensen. Deze leerweg vervangt dus de gl en de tl.
Dit project bundelt informatie over curriculumontwikkeling op school, inclusief materialen en instrumenten die schoolteams en schoolleiders daarbij kunnen inzetten.
In het project Digitalisering curriculum staat de digitale weergave van de doelen van het Nederlandse curriculum voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs centraal, in een doorlopende leerlijn. Het gaat hierbij zowel om de database met doelen, als de bijbehorende website: Leerplan in Beeld. Naast de wettelijke doelen staan er ook richtinggevende uitwerkingen zoals tussendoelen en leerdoelkaarten op de website en in de database.
Dit project richt zich op de professionalisering van leraren en schoolleiders om formatieve evaluatie in de klas en op school vorm te geven. In leernetwerken leren leraren, schoolleiders en experts van elkaar en concrete tools, goede praktijken en handvatten worden ontsloten in de toolkit.
Dit model helpt je onderscheiden, hoe op verschillende niveaus aan curriculumontwikkeling wordt gedaan. Een curriculum is kortweg ‘een plan voor het leren van leerlingen’. Op verschillende niveaus wordt nagedacht over zulke plannen.