Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Cito, Cambridge Assessment English en SLO hebben onderzoek gedaan naar de streefniveaus voor lezen, luisteren, spreken en schrijven. Hier lees je meer over de resultaten.
Het is belangrijk om tijd te besteden aan een goede planning en aan het beantwoorden van de vraag of welke informatie/materialen je nodig hebt.
Cito, Cambridge Assessment English en SLO hebben onderzoek gedaan naar de streefniveaus voor lezen, luisteren, spreken en schrijven. Hier lees je meer over de resultaten.
Hoe gemotiveerd leerlingen zijn voor rekenen/wiskunde kan onder andere afgeleid worden uit internationale vergelijkingsonderzoeken.
De mate waarin leerlingen zelfvertrouwen hebben ten aanzien van rekenen/wiskunde kan onder andere afgeleid worden uit internationale vergelijkingsonderzoeken.
De mate waarin leerlingen het belangrijk vinden goed te presteren op rekenen/wiskunde kan onder andere afgeleid worden uit internationale vergelijkingsonderzoeken.
De leesvaardigheid en de leeshouding van veel leerlingen laten te wensen over. Recent onderzoek laat zien dat nogal wat leerlingen met een zwakke leesvaardigheid en een ontoereikende woordenschat het VO binnenkomen. Het lezen van schoolboekteksten van andere vakken dan Nederlands, is bijvoorbeeld voor veel leerlingen problematisch.
Zowel aan de Rijksuniversiteit Groningen als aan de CHE hebben studenten onderzoek gedaan naar leesgesprekken. In collegejaar 2013-2014 zijn binnen een onderzoekscollege aan de Faculteit der Letteren, Rijksuniversiteit Groningen, onder begeleiding van Prof. Dr. Kees de Glopper de leesgesprekken onderzocht.
Het is belangrijk om de nodige tijd te besteden aan een goede planning en aan het beantwoorden van de vraag.