Vakspecifieke thema's
verfijn de resultaten
Zoeken in de index

Goede afstemming tussen het voortgezet onderwijs en het vervolgonderwijs is een gedeelde verantwoordelijkheid. Het gaat hierbij om een goede afstemming van taalbeheersingsniveaus en taaldidactiek.

Engels is sinds 1986 een verplicht vak in het basisonderwijs. Scholen bepalen zelf vanaf welke groep ze het aanbieden, het startmoment is niet wettelijk vastgelegd. Er zijn vier varianten.

Vanwege het gemis aan voorbeelden voor jonge taalleerders heeft Pearson in 2014 de Global Scale of English (GSE) - Learning Objectives for Young learners geïntroduceerd

Met het ERK heb je een instrument in handen om het taalniveau van je leerlingen inzichtelijk te maken.

In onze sterk globaliserende wereld is het kunnen leggen van relaties tussen verschillende culturen, in termen van begrip, acceptatie en waardering een onmisbare competentie.

Weet je als leerkracht over welke competenties je moet beschikken als je Engelse lessen verzorgt in het primair onderwijs? Heb je als schoolleider een beeld van de eisen die het verzorgen van eibo-, vvto- of tpo-Engels aan jouw leerkracht stelt?

Informatie over meertaligheid en op welke manieren je het een plek kunt geven in het taalonderwijs.

Van landelijke peiling naar de onderwijspraktijk

SLO voert met regelmaat een trendanalyse uit per vakgebied met als resultaat een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.