Zoeken
verfijn de resultaten
In dit SLO project worden lessenseries ontwikkeld voor het schrijfonderwijs in de midden- en bovenbouw (4-8) van het basisonderwijs.
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
Langs welke weg zijn de eindniveaus 1F en 1S/2F te bereiken? Hoe is de opbouw van de leerstof voor de verschillende domeinen over de groepen 1 tot en met 8? Op deze vraag geeft SLO een antwoord in een reeks van vier publicaties die steeds één van de vier taaldomeinen uit het referentiekader behandelen.
Maar wat is nou kwaliteit? Wanneer ben je tevreden over bijvoorbeeld je lessen of de ontwikkeling van leerlingen?
Je toetsbeleid en toetsen (weer) in dienst van het leren stellen, dat wil elke leraar en schoolleider wel. Formatief evalueren staat daarom volop in de schijnwerpers.
Een bijdrage leveren aan het beheren van horecaproducten voor en maaltijden uit bijzondere keukens bereiden.
Het betreft hier een verbredend keuzevak. Dit keuzevak is te volgen voor leerlingen uit alle profielen. Leerlingen die uit het profiel HBR komen én de profielmodulen Bakkerij en Keuken al hebben gevolgd hebben dan een streepje voor, omdat bepaalde vaardigheden in dit keuzevak terugkomen.
Waar kunnen de leerlingen in dit keuzevak aan werken? Hier volgen enkele suggesties:
Vragen/antwoorden rondom het 10-14 onderwijs op het gebied van Wet- en regelgeving