Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1143
In Lezen in het basisonderwijs wordt al het empirisch onderzoek weergegeven dat is verricht naar begrijpend lezen, leesbevordering en fictie in het basisonderwijs, in Nederland en Vlaanderen, vanaf 1969 tot 2004. Achtereenvolgens komen onderzoeken aan de orde die gericht zijn op: doelstellingen, beginsituatie van de leerling, onderwijsleermateriaal, onderwijsleeractiviteiten, instrumentatie en evaluatie. De beschrijvingen van de onderzoeken hebben vooral een signalerende functie: opzet en informatie van een onderzoek zijn snel duidelijk.
22 januari 2015
De leerlingen moeten voor deze exameneenheid dus een persoonlijke reactie kunnen geven op gelezen fictie, waarbij de inhoud van het fictiewerk een belangrijk uitgangspunt is.
10 juli 2019
Voor het vmbo geldt dat de exameneenheid Fictie vergeleken kan worden met de omschrijving van het referentiekader taal voor het lezen van fictionele, narratieve en literaire teksten op 2F.
11 juli 2019
Richtlijnen voor het afnemen en evaluatie van het examen onderdeel fictie in het vmbo examen Nederlands.
11 juli 2019
Informatie over keuze literaire werken en opdrachten rondom Chinese literatuur.
30 augustus 2019