Zoeken
verfijn de resultaten
Overzicht houden in de leerdoelen: hoe zorg je ervoor dat je geen doelen vergeet? Doelen in kaart brengen, stappenplan zelf doelen stellen, komen op deze pagina aan bod.
Leerlingen hebben doelen nodig om te bepalen waar ze mee aan de slag gaan. Hoe kun je leerlingen begeleiden en coachen en hoe kun je de leerdoelenkaarten hierbij inzetten?
Je ontwikkelt onderwijs in samenhang. Welke doelen komen aan bod binnen die samenhang?
Zo kun je aan de slag met formatief evalueren. Formatief evalueren heeft een aantal belangrijke eigenschappen. Er is sprake van een cyclisch proces gericht op verder leren.
Maar wat is nou kwaliteit? Wanneer ben je tevreden over bijvoorbeeld je lessen of de ontwikkeling van leerlingen?
SLO heeft overzichten 'Leerlijnen landelijke kaders' gemaakt voor havo/vwo en vmbo waarop per vak en per leergebied te zien is, welke doorlopende lijn er is vanuit de kerndoelen in het primair onderwijs, via onderbouw naar de examenprogramma’s in de bovenbouw.