Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Ongeveer driekwart van de scholen biedt de sportklas aan op het vmbo-tl, havo en/of vwo en ongeveer een derde op het vmbo-bb/kb
Informatie over de breuk in de doorlopende leerlijn bij de mens en maatschappijvakken voor leerlingen die van vmbo-t naar havo overstappen.
Wat moeten leerlingen in de bovenbouw vmbo bij biologie wel en niet leren? Waar is ruimte voor eigen invulling en wat is echt nodig voor het examen?
Op deze pagina staan voor po en onderbouw vo directe verwijzingen naar de kerndoelen voor de kunstvakken. Ook kan je voor de bovenbouw van vmbo, havo en vwo direct naar examenprogramma's, syllabi en handreikingen voor de kunstvakken.
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
Om met succes te kunnen doorstromen naar mbo of havo moeten gtl-leerlingen onder meer beschikken over een aantal algemene vaardigheden.
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Hoe geef ik vorm aan LOB? Hoe kan ik het keuzeproces van de leerling ondersteunden? Kan ik een doorlopende leerlijn maken voor loopbaanoriëntatie?
Leerlingen krijgen in hun schoolloopbaan te maken met verschillende overgangsmomenten. Hier kun je lezen over deze aansluitingsproblematiek.
Hier worden diverse bronnen weergegeven voor optimalisatie van (een onderdeel van) het LOB-programma.