Zoeken
verfijn de resultaten
Rekenen in andere vakken is bedoeld voor (reken)coördinatoren, schoolleiding en betrokken docenten die zich inzetten om rekenen in andere vakken vorm te geven.
Onderzoek in zes stappen is ontwikkeld om docenten en leerlingen in het vo te helpen bij het stapsgewijs aanleren en toepassen van onderzoeksvaardigheden
Dit thema gaat over hoe je bij Rekenen & Wiskunde om kan gaan met verschillen in leerbehoeften van je leerlingen.
De maatschappij is constant in beweging. De inhoud van het onderwijs moet blijven aansluiten op die veranderingen. Een actueel en concreet curriculum helpt leerlingen zich goed voor te bereiden op hun toekomst.
Een gezonde leefstijl is een kwestie van voortdurend keuzes maken in specifieke situaties. Kinderen en jongeren moeten zelf weloverwogen keuzes leren maken.
Nu we de kerndoelen actualiseren, ontwikkelen we de komende jaren ook leerlijnen, voorbeelden en ondersteunende materialen.
Wat verstaan we onder toetsing en welke rol heeft toetsing binnen het onderwijs? Op die vragen gaan we hier in.
Hoe staat het met het proces rond de actualisatie van kerndoelen en examenprogramma’s? Lees het hier.
Voor een antwoord op diverse vragen over schrijfonderwijs kun je terecht in de leerlijn begrippen voor taalbeschouwing, bedoeld voor zowel het primair als voortgezet onderwijs.