Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Bij wereldoriëntatie leren leerlingen over zichzelf en de ander en komen inhouden uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur en techniek samen.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Welke verwachtingen heb ik van elk mijn leerlingen? Hoe zijn die verwachtingen van invloed op mijn onderwijsaanbod? En hoe kunnen wij als school ons bewust worden van die verwachtingen en die invloed?
De leerlingen ontwikkelen een positieve attitude ten opzichte van het gebruik van Fries door henzelf en anderen.
De leerlingen leren bij de doelen onder 'mondeling taalonderwijs' en 'schriftelijk taalonderwijs' strategieën te herkennen, te verwoorden, te gebruiken en te beoordelen.
Wat houden taal- en reken-/wiskundeonderwijs in? En aan welke doelen werk je wanneer? Dat lees je op deze themapagina.