Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Bij de stofomschrijving in het nieuwe examenprogramma CKV is gebruik gemaakt van zogenoemde dimensies. Deze dimensies, het zijn er elf, zijn disciplineoverstijgende onderwerpen die aspecten van het artistieke proces (productie, bemiddeling, receptie en reflectie van kunst) uitlichten.
In Domein C onderzoeken leerlingen, alleen of met medeleerlingen, (een aspect van) een artistiek creatief proces. Een artistiek proces omvat de productie, bemiddeling, receptie en verwerking van kunstuitingen.
De voorkomende facilitaire werkzaamheden in en rondom het gastenverblijf en de accommodatie voorbereiden en uitvoeren.
Bij de uitgangspunten zijn, naast de karakteristiek en de kerndoelen van het leergebied kunstzinnige oriëntatie, acht aandachtspunten toegevoegd.
Media-educatie is er op gericht leerlingen inzicht te verschaffen in de symbooltaal, de vorm en inhoud van media.
Het nieuwe examenprogramma CKV, dat in het schooljaar 2017-2018 ingevoerd wordt, heeft als doel: leren kunst actief mee te maken.
Reflectie is het herinterpreteren van een waarneming, gebeurtenis, ervaring en kennis.