Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De leerlingen leren informatie en meningen te ordenen bij het lezen van school- en studieteksten en andere instructieve teksten, en bij systematisch geordende bronnen, waaronder digitale bronnen.
Tijdens het intepreteren van teksten koppelen leerlingen hun eigen kennis (‘kennis van de wereld’) en ervaringen aan de inhoud van de tekst. Bij verhalen en gedichten gaat het bijvoorbeeld om eigen gevoelens, ideeën, angsten, dromen of wensen.
Informatie over keuze literaire werken en opdrachten rondom Chinese literatuur.
Hoe praat je over actuele onderwerpen in de klas en hoe zorg je voor welbevinden bij je leerlingen. Op deze pagina handvatten die leraren hierbij kunnen helpen.
Informatie over de periodieke peilingsonderzoeken in het primair onderwijs naar het taalonderwijs door de Inspectie. Hoe staat het met de taalvaardigheid aan het einde het primair onderwijs?
Workshop
Taalsteun in de geschiedenisles (2/2) Primaire bronnen lezen, erover en schrijven en gesprek gaan.
Laat leerlingen een tekst navertellen (in plaats van samenvatten of tekstvragen erover beantwoorden).