Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO heeft overzichten 'Leerlijnen landelijke kaders' gemaakt voor havo/vwo en vmbo waarop per vak en per leergebied te zien is, welke doorlopende lijn er is vanuit de kerndoelen in het primair onderwijs, via onderbouw naar de examenprogramma’s in de bovenbouw.
Dit thema gaat over hoe je samenhang van rekenen/wiskunde met andere leergebieden kunt vormgeven en wat daarbij komt kijken.
In het biologieonderwijs wordt af en toe ook gerekend, worden tabellen en grafieken gemaakt en gelezen en worden cijfermatige modellen gebruikt.
Voor een belangrijk deel zijn deze basisvaardigheden het beste te toetsen in praktische opdrachten, bijvoorbeeld als het gaat om samenwerken en informatie verwerven en verwerken.
Hieronder vindt je beschrijvingen van taalgerichte vaklessen en/of lessenseries geordend per domein.
De leerdoelkaarten/overzichten voor 10-14 onderwijs zijn bedoeld voor iedereen die wil werken met een doorlopende leerlijn van primair naar voortgezet onderwijs.
Informatievaardigheden beslaan de volgende twee punten:
1. Informatie van anderen zoeken, beoordelen en gebruiken
2. Omgaan met grafische weergaven en schema’s