Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 5228
right -1149985 0 0 Gespreksleidraad PTA g eschiedenis - vmbo Aan de hand van dit document kun je als vaksectie met elkaar in gesprek gaan over het opzetten of verbeteren van het PTA geschiedenis vmbo. De vragen helpen je om gezamenlijk beredeneerde keuzes te maken die aansluiten bij landeli...
Behoort bij: Gespreksleidraad PTA geschiedenis vmbo
6 juli 2021
Voorbeeld PTA havo Een voorbeeld van een PTA voor havo staat hieronder weergegeven: Periode Inhoud Domein Toetsvorm Weging 4.3 (einde leerjaar 4) Praktische opdracht waarin twee keuzeopdrachten verwerkt worden. Bijvoorbeeld gedragseconomie en woningmarkt. A,B, C, K Praktische Opdracht 15% 5.1 ...
Behoort bij: Voorbeeld PTA Economie havo
23 februari 2022
Nadere toelichting op de eind-termen geschiedenis havo en vwo Domein B: oriëntatiekennis Eindterm 8 Voor elk van deze 49 aspecten geldt dat de kandidaat een passend voorbeeld moet kunnen geven van een gebeurtenis, ontwikkeling, verschijnsel of handeling dan wel gedachtegang van een per...
4 maart 2022
Wat kan en mag in het voortgezet onderwijs? SLO, november 2022 Flexibilisering onderwijstijd De onderwijstijd kan per leerjaar en per leerling variëren. Zie de Wet modernisering onderwijstijd . V oor de opleidingen vmbo, havo en vwo geldt een urennorm voor de gehele opleiding , waarvan ten...
Behoort bij: Wat moet en mag in het voortgezet onderwijs
13 oktober 2022
Wat staat er in ons schoolplan of visie over wat we beogen? Analyseren van onderwijsbeleidsplannen In het schoolplan, de schoolvisie of het onderwijsbeleidsplan van de school staan uitspraken over visie en beleid. Hoe s luit de onderwijsvernieuwing aan bij de stukken die er zijn? Met onderstaand...
16 februari 2023
Wat is het verschil tussen het huidige en gewenste onderwijs ? Vanuit verschillende perspectieven bekeken Als je vanuit verschillende perspectieven het huidige met het gewenste onderwijs vergelijkt , krijg je inzicht in de wensen van alle betrokkenen en eventuele knelpunten. Da n wee...
16 februari 2023
Wat leren we van eerdere ontwikkel trajecten? Benutten van eerder opgedane inzichten en ervaringen Door te kijken naar ervaringen, expertise en materialen uit eerdere ver nieuwings trajecten , ontdek je welke kennis er al in huis is , wat werkt en wat niet en welke valkuilen je kunt voorkom...
16 februari 2023
Wie werken op school allemaal mee aan de onderwijsvernieuwing? Vaststellen van taken en verantwoordelijk heden van alle betrokken Onderwijsontwikkeling is een dynamisch proces waarin meerdere betrokkenen in verschillende fasen actief zijn: h oe blijf je samen in ontwikkeling, welke doe...
20 februari 2023
Wat vinden onze leerlingen van het vernieuwde curriculum? Met leerlingen de bruikbaarheid en effectiviteit evalueren Evalueer met je leerlingen het vernieuwde curriculum en neem hun feedback mee. Dat kan op verschillende momenten en op meerdere manieren. Bespreek bijvoorbeeld vooraf het idee van d...
20 februari 2023