Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wat is formatief evalueren? En hoe pas je formatieve evaluatie toe in het taalonderwijs?
Effectieve formatieve evaluatie vraagt om een andere rol van de docent - een meer coachende rol - en de leerling. Met name leerlingen zijn vaak niet gewend om eigenaar te zijn van hun eigen leerproces.
De beroepsgerichte vakken vmbo zijn uitzonderlijk in het Europese onderwijsstelsel, omdat het uniek is dat leerlingen in de leerplichtige leeftijd voltijd dagonderwijs met beroepsvoorbereiding krijgen. Hier kan je daar meer over lezen.
Hier lees je meer over een samenhangende volgsystematiek om de ontwikkeling van leerlingen op het gebied van bewegingsonderwijs en sport te toetsen en te volgen.
Als leerlingen plezier hebben in bewegingsactiviteiten is de kans groot dat zij van een actieve leefstijl houden.
Hier vind je lesvoorbeelden hoe je als docent computers, laptops en iPad's in de les kunt gebruiken om het bewegen voor de leerlingen te visualiseren.
SLO heeft samen met een school in het voortgezet onderwijs vier digigymlessen ontworpen en op video gezet.
Hier vind je 'good practices' van scholen rond sportoriëntatie en -keuze (SOK). Via keuzeprogramma's kunnen leerlingen zich breed en diepgaand oriënteren.
Het nieuwe examenprogramma voor maatschappijwetenschappen is in augustus 2017 ingevoerd.