Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met betekenisvol leren wordt bedoeld dat het onderwerp van een opdracht aansluit bij de belevingswereld en de ontwikkeling van het kind.
De Hommel is een protestants-christelijke Daltonschool in Venray. De school gebruikt nog vakgerichte methodes, maar werkt ook veel met projecten.
SLO heeft zes taakkaarten ontwikkeld met diverse werkopdrachten, specifiek voor leerlingen vanaf 12 jaar in het praktijkonderwijs en voortgezet speciaal onderwijs.
Bij de uitgangspunten zijn, naast de karakteristiek en de kerndoelen van het leergebied kunstzinnige oriëntatie, acht aandachtspunten toegevoegd.
Een taalmethode besteedt aandacht aan vaardigheden (lezen, luisteren, spreken, schrijven) en kennis over taal (spelling, woordenschat, grammatica, taalbeschouwing).
De rekenontwikkeling verloopt langs drie domeinen van rekeninhouden: Getalbegrip, Meten en Meetkunde. Deze verschillende (deel)domeinen komen soms specifiek, maar meestal in samenhang aan de orde.