Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een schoolleider of intern begeleider kan gerichter met professionals uit peutercentra en groep 1-2-3 in gesprek gaan over educatie en onderwijs als zij de juiste vragen stellen. We selecteerden zes kwaliteitsvragen uit het curriculaire spinnenweb (SLO).
Het kiezen van een nieuw kindvolgsysteem voor het jonge kind is sinds de afschaffing van schoolse toetsen voor kleuters meer en meer een fundamentele keuze geworden. Het kindvolgsysteem is de enige vorm van monitoring om de doorgaande lijn te volgen en aan de hand van verkregen gegevens een passend beredeneerd aanbod samen te stellen.
SLO heeft voor het jonge kind (fase 1) bij ieder leergebied een inhoudskaart ontwikkeld met een overzicht van het mogelijke aanbod in de vorm van aanbodsdoelen. Deze doelen geven een richting waarin kinderen onderwerpen verkennen en ermee leren omgaan.
Thematiseren is samen met jonge kinderen actief op zoek gaan naar een boeiende inhoud van het speelbare thema.
Hier kun je lezen over rekenen-wiskundeonderwijs voor kinderen van 2 tot ongeveer 7 jaar. Wat kun je deze kinderen leren bij rekenen-wiskunde? Op welke verschillende manieren kun je dit aanbieden?
Kinderen tussen 3 en 8 jaar met behoefte aan specifieke opvang gelet op begeleiding en instructie.
Uitgave in het kader van het TAL-project (TAL = Tussendoelen annex Leerlijnen).
De rekenontwikkeling verloopt langs drie domeinen van rekeninhouden: Getalbegrip, Meten en Meetkunde. Deze verschillende (deel)domeinen komen soms specifiek, maar meestal in samenhang aan de orde.