Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Reflectie is een belangrijke fase in het creatieve proces. Naast aandacht voor het werk in het algemeen, kijkt de leraar met de kinderen gericht naar de resultaten van hun werk. Dat gebeurt in eerste instantie tegen de achtergrond van de aandachtspunten die de leraar tijdens de introductie en de instructie heeft aangereikt.
De kinderen leren met nuance kijken, luisteren, vergelijken en hun mening te geven. Ze krijgen daardoor informatie over hun gemaakte werk (feedback), die ze in een later stadium weer bij het kijken en vormgeven kunnen gebruiken. Belangrijke aandachtspunten in de nabespreking zijn: een mening geven en beargumenteren en respect kunnen opbrengen voor de ziens- en werkwijze van een ander.
De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken Fries. Het gaat om teksten die informatie geven, plezier verschaffen, meningen of aanwijzingen bevatten over voor hen bekende onderwerpen.
De leerlingen leren informatie te verwerven uit gesproken taal. Ze leren tevens die informatie, mondeling of schriftelijk, gestructureerd weer te geven.
Het afgelopen decennium is het gebruik van digitale apparaten en toepassingen sterk gegroeid onder alle bevolkingsgroepen. Ook de allerjongsten onder ons komen steeds meer en vaker in aanraking met de digitale wereld. Een blog van stagiaire Fleur de Jong, afdeling primair onderwijs.
Een verzameling van projecten voor in de klas op het gebied van beeldende vormgeving.
Leerlingen kunnen luisteren en kijken als lid van een live publiek, maar ook luisteren en kijken naar radio- en televisieprogramma's en uitzendingen op internet
Jij als kunstvakleraar hebt meer ruimte dan je misschien denkt in jouw leergebied. Wat is hierover in de wet vastgelegd?