Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Deze pagina toont voor de verschillende vormen van samenhang enkele voorbeelden, in de vorm van thematische scholennetwerken, scenario's, leerplankaders of gemeenschappelijke domeinen in examenprogramma's.
Vanuit dit leerplankader zijn de leerlijnen en de handreiking voor het speciaal onderwijs ontwikkeld.
De eerste stap op de weg naar wetenschappelijk modelleren is om een probleemsituatie op een geschikte manier te leren beschrijven.
De eerste stap op de weg naar wetenschappelijk modelleren is om een probleemsituatie op een geschikte manier te leren beschrijven met behulp van wetenschappelijke symbolen, wiskundige relaties en grafieken.1
Subdomein A4, A5 en A6: Ethisch handelen, informatica-instrumentarium hanteren en werken in contexten.
De inhoud van het ANW-programma heeft overlap met enkele subdomeinen. Het betreft uit Domein A Vaardigheden subdomeinen A1, A3, A5, A6 en A7. Sommige scholen kiezen ervoor om meer aandacht te schenken aan de wetenschappelijke toerusting van de vwo-leerling. Hiervoor zijn verschillende arrangementen ontwikkeld binnen 'Wetenschapsoriëntatie' waar in verschillende vakken gewerkt wordt aan academische vaardigheden en wetenschapsfilosofie.
De examenprogramma's voor havo en vwo zijn op dezelfde wijze opgebouwd, uitgaande van dezelfde systeemmatrix. Belangrijkste verschillen.
introductie en algemene informatie over het schoolexamen bedrijfseconomie havo/vwo