Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Dewi-Jane van Beek is decaan en docent Maatschappijkunde & LOB op het Berg en Bosch College in Bilthoven. Dit is een cluster 4 vso gericht op internaliserende problematiek waarbij de leerlingen na het behalen van een diploma uitstromen naar vervolgonderwijs. Dewi-Jane schreef een column over haar werk
Voor succes in het vervolgonderwijs is een goede taalvaardigheid een belangrijke voorwaarde. Scholen kunnen het onderwijsprogramma voor Nederlands in vmbot-gtl het best versterken door het meer te richten op het bereiken van een goede functionele taalvaardigheid.
De kandidaat kan adequaat schriftelijk, mondeling en digitaal in het publieke domein communiceren over onderwerpen uit het betreffende vakgebied.
De kandidaat kan adequaat schriftelijk, mondeling en digitaal in het publieke domein communiceren over onderwerpen uit het desbetreffende vakgebied.
Voor alle leerlingen in de theoretische en gemengde leerweg is een goede aansluiting naar het vervolgonderwijs van groot belang. Deze themapagina ondersteunt vmbo-scholen bij het verbeteren van de aansluiting naar havo en mbo.
De doelen variëren per uitstroomprofiel. Het vso is ingedeeld in drie uitstroomprofielen: Vervolgonderwijs, arbeidsmarkt en dabesteding