Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Wil je rekenen en wiskunde versterken? Begin bij de basis: weet wat de overheid verwacht en zie in onderzoeken hoe scholen daaraan voldoen.
Een netwerk voor taalcoördinatoren, taalspecialisten en andere geïnteresseerden.
Wil je taal-Nederlands versterken? Begin bij de basis: weet wat de overheid verwacht en zie in onderzoeken hoe scholen daaraan voldoen.
Het Nederlandse onderwijsstelsel is ingericht met verschillende routes en einddoelen. Deze structuur kan leerlingen onbedoeld in hokjes plaatsen
Op deze themapagina vind je twee handreikingen die je helpen bij het vormgeven van het schooladvies en bij kansrijke doorstroom in het vo, passend bij de capaciteiten en mogelijkheden van leerlingen.
De leerlingen leren informatie en meningen te vergelijken en te beoordelen in verschillende teksten.