Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
De meeste leraren zullen de leesontwikkeling van hun kinderen volgen via leesvaardigheidstoetsen uit het leerlingvolgsysteem of uit methodes. Deze toetsen zijn summatief: je beoordeelt wat de leerling bereikt heeft aan het eind van een programmaonderdeel of bepaalde leerstof.
Wat weten we over het uitgevoerde curriculum Nederlands? Via metingen en onderzoek krijgen we daar zicht op.
Een netwerk voor taalcoördinatoren, taalspecialisten en andere geïnteresseerden.
Voor een antwoord op diverse vragen over schrijfonderwijs kun je terecht in de leerlijn begrippen voor taalbeschouwing, bedoeld voor zowel het primair als voortgezet onderwijs.
Het Nederlandse onderwijsstelsel is ingericht met verschillende routes en einddoelen. Deze structuur kan leerlingen onbedoeld in hokjes plaatsen
Wil je rekenen en wiskunde versterken? Begin bij de basis: weet wat de overheid verwacht en zie in onderzoeken hoe scholen daaraan voldoen.