Zoeken
verfijn de resultaten
Op deze pagina's vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond digitale geletterdheid.
De snelle ontwikkeling van natuurwetenschap en techniek maakt dat leerlingen naast kennis van feiten en regels ook inzicht in de werkwijze van de wetenschap moeten verwerven. Over dat laatste gaat deze pagina.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Wil je in je onderwijs aan de slag met vaardigheden? Dan vind je hier veel bruikbare informatie.
Informatie en bronnen rond taalbeleid. Taalbeleid is de structurele en strategische poging van een schoolteam om de onderwijspraktijk aan te passen aan de taalleerbehoeften van de leerlingen, met het oog op het bevorderen van hun algemene ontwikkeling en het verbeteren van hun onderwijsresultaten.
Leerdoelenkaarten Mens en Natuur voor een doorlopende leerlijnen van de vakken binnen dit leergebied 10-14 onderwijs
Overzicht van relevante netwerken die SLO coordineert, waar SLO in participeert of contact mee onderhoudt.