Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leesvaardigheid wordt in het eindexamen voor alle leerwegen opgenomen in exameneenheid MVT/K/4.
Formatieve evaluatie houdt alle activiteiten in die kinderen en leerkracht uitvoeren om de leeractiviteiten van kinderen in kaart te brengen, te interpreteren en te gebruiken om betere beslissingen te maken over vervolgstappen.
In de huidige lespraktijk wordt bij schoolexamens veel gebruikgemaakt van vragen uit centrale examens van voorgaande jaren. Dit heeft natuurlijk de functie om leerlingen voor te bereiden op het maken van een centraal examen, maar dat is eigenlijk niet de doelstelling van het programma voor het schoolexamen.
Rekenen is geen apart vak in het voortgezet onderwijs, maar scholen verwachten wel dat er aandacht is voor het onderhouden van rekenvaardigheden.
Wat moet ik als docent wel en niet behandelen als het om het examenprogramma gaat? Hoeveel ruimte heb ik om zelf te bepalen of sommige interessante maatschappelijke thema’s of de actualiteit een plek krijgen in mijn lessen?