Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Er is geen definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
De taal van een schoolvak is voor iedere leerling een nieuwe taal. Dat geldt voor de receptieve (lezen en luisteren) en productieve beheersing.
Informatie over een netwerk voor vo-scholen waarin het delen van kennis en ervaringen centraal staat.
Informatie en tools om met je team aan de slag te gaan en ouders te betrekken bij de meertaligheid van hun kind.
Informatie en bronnen rond taalbeleid. Taalbeleid is de structurele en strategische poging van een schoolteam om de onderwijspraktijk aan te passen aan de taalleerbehoeften van de leerlingen, met het oog op het bevorderen van hun algemene ontwikkeling en het verbeteren van hun onderwijsresultaten.
Taalgericht vakonderwijs richt zich primair op de vakdoelen en benoemt daarbij expliciet de benodigde taalvaardigheid.
Overzicht van relevante netwerken die SLO coordineert, waar SLO in participeert of contact mee onderhoudt.
Het Landelijk Netwerk Taal biedt een onafhankelijk platform om kennis over taalonderwijs uit te breiden, om ervaringen uit te wisselen, om gebruik te maken van elkaars deskundigheid en gezamenlijk deskundigheid op te bouwen, en om gezamenlijke standpunten te formuleren.
Heb je zicht op de landelijke eisen voor Taal-Nederlands? Bekijk dan wat goed gaat, wat aandacht vraagt en welke keuzes je als schoolteam maakt.