Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leerdoelenkaarten voor het vak rekenen/wiskunde voor een doorlopende leerlijn 10-14 onderwijs.
Leerdoelenkaarten voor het leergebied M&M voor een doorlopende leerlijn van po naar onderbouw vmbo en havo/vwo - 10-14 onderwijs
Leerdoelenkaarten Mens en Natuur voor een doorlopende leerlijnen van de vakken binnen dit leergebied 10-14 onderwijs
Genredidactiek staat voor een onderwijsaanpak waarin leerlingen systematisch vertrouwd gemaakt worden met de communicatieve en conceptuele werking van teksten. Het uiteindelijk doel is dat leerlingen zelfstandig alle onderwijsrelevante teksttypen kunnen lezen en schrijven.
In dit boek worden twaalf leerlijnen uitgewerkt met (kern)activiteiten, tussendoelen en leerhulp.
Overzicht van de lesmethodes voor de lessen Grieks en Latijn in de onderbouw van het gymnasium.
Langs welke weg zijn de eindniveaus 1F en 1S/2F te bereiken? Hoe is de opbouw van de leerstof voor de verschillende domeinen over de groepen 1 tot en met 8? Op deze vraag geeft SLO een antwoord in een reeks van vier publicaties die steeds één van de vier taaldomeinen uit het referentiekader behandelen.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Als leerlingen plezier hebben in bewegingsactiviteiten is de kans groot dat zij van een actieve leefstijl houden.