Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Voor het schoolexamen staat het de docent vrij om met een eigen invulling te komen van domein G, alleen de eindtermen uit het examenprogramma staan vast. In deze toelichting vind je een aantal zaken waarmee je rekening kunt houden als je dit domein vormgeeft.
Modelleren is een kernactiviteit van de (natuur)wetenschap. Binnen het kader van het modelleeronderwijs in het VO zijn de leerdoelen:1,2 het leren herkennen van situaties waar bekende modellen een rol spelen, het leren opstellen van modellen (alleen vwo) en het interpreteren van modeluitkomsten in het licht van het gestelde probleem.
Een domein als verhoudingen vraagt om een heel andere taalvaardigheid dan bijvoorbeeld het domein meten & meetkunde. Welke taal staat precies centraal in een rekenles? Hoe kan een leerkracht 'door een taalbril' een rekenles voorbereiden? En welke talige ondersteuning is nodig tijdens de interactie met leerlingen? Op verschillende scholen zijn leerkrachten met deze vragen aan de slag gegaan.
Je ontwikkelt onderwijs in samenhang. Welke doelen komen aan bod binnen die samenhang?
Een peilingsonderzoek naar digitale geletterdheid in het primair onderwijs in opdracht van de onderwijsinspectie.
Leren redeneren als een wetenschapper – ontwikkel lesmateriaal dat écht verschil maakt!
Dit rapport presenteert de visie en ambitie van de Nederlandse wiskunde op de middellange termijn.
Wat is bij wiskundige contextopgaven het effect op de score als de representatie van de probleemsituatie verandert van tekst naar voornamelijk beeld?