Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een denk- en leerstrategie verwijst naar een aanpak om informatie, leerstof en/of gedachten te ordenen om zo het behalen van leerdoelen te vergemakkelijken.
De kerndoelen vormen het belangrijkste (wettelijk) kader in je onderwijs. Ze geven aan wat je leerlingen moet aanbieden om zich verder te ontwikkelen in het vervolgonderwijs en te functioneren in de maatschappij.
Het Nederlandse onderwijsstelsel is ingericht met verschillende routes en einddoelen. Deze structuur kan leerlingen onbedoeld in hokjes plaatsen
Aan de systeemdynamica1 is een grafische modelleertaal ontleend, waarmee verbanden tussen grootheden kunnen worden gemodelleerd.
De leerlingen ontwikkelen een positieve attitude ten opzichte van het gebruik van Fries door henzelf en anderen.
De fragmenten van gesprekken waarin leerlingen iets vertellen over de materiële leesomgeving thuis laten zien dat dergelijke informatie waardevol inzicht kan geven in hoe er thuis gelezen wordt en of kinderen daarin gestimuleerd worden.
Bij kunstzinnige oriëntatie maken leerlingen kennis met hoe mensen door middel van kunst en cultuur vorm en betekenis geven aan hun bestaan.