Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hier vind je 'good practices' van scholen rond sportoriëntatie en -keuze (SOK). Via keuzeprogramma's kunnen leerlingen zich breed en diepgaand oriënteren.
Hier lees je meer over een samenhangende volgsystematiek om de ontwikkeling van leerlingen op het gebied van bewegingsonderwijs en sport te toetsen en te volgen.
Het bewegingsonderwijs en de sport zijn steeds minder gescheiden werelden. Dit is bijvoorbeeld te zien aan sportkennismakingsmappen die in een samenwerking tussen SLO, NOC*NSF en sportbonden zijn ontwikkeld.
Je kunt samenhang ook bevorderen door de organisatie van je onderwijs te veranderen.
Binnen het leerplankader kunstzinnige oriëntatie vormen de onderdelen 'uitgangspunten' en 'samenhang' de opstap naar de leerlijnen van de kunstzinnige vakdiscipines beeldend, dans, drama, muziek en cultureel erfgoed.
Het vergroten van samenhang binnen het taalonderwijs op de basisschool door taaldomeinen expliciet met elkaar te verbinden.
Als leerlingen plezier hebben in bewegingsactiviteiten is de kans groot dat zij van een actieve leefstijl houden.
Samenhang in het curriculum kent verschillende verschijningsvormen. Die vormen van samenhang manifesteren zich op het schoolniveau, maar ze kunnen gestimuleerd (of belemmerd) worden door landelijke kaders.