Vakspecifieke thema's
verfijn de resultaten
Zoeken in de index

Informatie over meertaligheid en op welke manieren je het een plek kunt geven in het taalonderwijs.

Modelleren (en modelgebruik) is naast onderzoeken en ontwerpen een van de belangrijke natuurwetenschappelijke werk- en denkwijzen.

ICT is niet meer weg te denken uit het moderne vreemde talenonderwijs. Het ondersteunt zowel het primair proces als het organisatorische proces.

SLO evalueert de invoering van deze vernieuwing in opdracht van het Ministerie van OCW.

Hoe kunnen de vakken economie, filosofie en/of geschiedenis elkaar de komende jaren in de bovenbouw van het vwo versterken?

Muziek staat flink in de belangstelling. Daarom is op deze themapagina samengevat wat leerlingen op muziekgebied moeten leren.

Het bewegingsonderwijs en de sport zijn steeds minder gescheiden werelden. Dit is bijvoorbeeld te zien aan sportkennismakingsmappen die in een samenwerking tussen SLO, NOC*NSF en sportbonden zijn ontwikkeld.

Om inzicht te krijgen in hoe effectief en efficiënt ons onderwijs is, vinden er vaak onderzoeken plaats. Via deze pagina kun je resultaten en opzet van deze onderzoeken bekijken.

Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.

Voor havo ontwikkelt SLO in samenwerking met scholen een praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M), een praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) en de praktijkroute havo-educatie.