Zoeken
verfijn de resultaten
Scholen geven vorm en inhoud aan het onderwijsprogramma, door het examenprogramma van het profiel Zorg en Welzijn naar de praktijk te vertalen.
Een visie op toetsing en examinering van het profiel Zorg en Welzijn, beschrijft de kijk op toetsing, schoolexaminering en de borging van de kwaliteit.
Bij het profielvak Zorg en Welzijn wordt bij het beoordelen van het werk van leerlingen gebruikt gemaakt van een correctievoorschrift.
SLO biedt vakdocenten steun bij de inrichting van het schoolexamen in de vorm van handreikingen. De handreikingen voor het schoolexamen zijn bedoeld ter ondersteuning van scholen en vaksecties.
De producten van Passende perspectieven taal helpen scholen om een passend onderwijsaanbod vorm te geven voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften op het gebied van taal. Zo kunnen zij werken aan landelijke, hoge doelen, maar daarbij keuzes maken die passen bij het perspectief van de leerlingen.
Deze profielschetsen beschrijven kort de karakteristiek van het profiel en geven tips en ondersteuning.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.