Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Taal mag geen struikelblok vormen om tot begrip van zaakvakken te komen. Aandacht voor taal zou leerlingen juist moeten ondersteunen bij het leren van de zaakvakken.
In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs in het basisonderwijs aan de orde.
Het leerplankader kunstzinnige oriëntatie is ontwikkeld in opdracht van het ministerie van OCW. Op deze plek worden de aanleiding en het doel voor dit leerplankader nader beschreven.
In deze criteria, vastgesteld door het ministerie van OCW, wordt gesproken over de leerlijn cultuureducatie PO.
Conclusie van dit rapport is dat er is geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactiek en de rekenvaardigheid van kinderen.
Een leesgesprek is een echt gesprek. Kinderen moeten tijdens het leesgesprek niet het gevoel krijgen dat ze in een toetssituatie zitten. Het gaat erom door samen over lezen te praten een beeld te krijgen van het leesgedrag van de leerling.
Op deze pagina kun je zien welke personen en verenigingen actief zijn in het reken- en wiskundeonderwijs, welke media er zich op reken- en wiskundeonderwijs richten, welke lerarenopleidingen er zijn en welke evenementen regelmatig gehouden worden.