Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1542
Hoezo vlieglawaai niet meetbaar? Opdracht : Evalueren 1. Inleiding Aan de hand van een artikel in de Volkskrant buigen leerlingen zich over de meetbaarheid van vlieglawaai. Daarvoor doen de leerlingen onderzoek naar de wijze waarop een organisatie sinds 2004 de politiek probeert te overtuigen va...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Hoezo vlieglawaai niet meetbaar
12 maart 2015
Muizenvalvoertuig Opdracht: ' Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van de ontwerpcyclus denken leerlingen na over het ontwerpen van een voertuig dat wordt aangedreven door een muizenval. Het voertuig moet zo ver mogelijk komen, het liefst verder dan de voertuigen die door andere groepj...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Muizenvalvoertuig
12 maart 2015
Wat is de beste energiebron? Opdracht : Evalueren 1. I nleiding Leerlingen gaan van verschillende energiebronnen de voor- en nadelen onderzoeken en vormen zich hierover een mening op basis van argumenten. Zij uiten hun mening in een discussie en reflecteren hierop door het schrijven van een arti...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Wat is de beste energiebron
12 maart 2015
Vragen stellen om het wiskundig denken te bevorderen Als docent heeft u een belangrijke rol bij het ontwikkelen van de wiskundige bekwaamheid van leerlingen. Door de leerlingen de juiste vragen te stellen bij het doen van wiskundig onderzoek, kunt u hen helpen hogere denkvaardigheden te activer...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Vragen stellen om wiskundig denken
1 april 2015
Wat kan nog meer II Opdracht: Creëren Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (algebraïsche expressies) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer I , een vergelijkbare kleinere opdracht rond rekenen. Onder het...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer II
29 mei 2015
Betoog: tekst waarmee je als schrijver de lezers wilt overtuigen van jouw standpunt Beproefde les / lessenserie Argumenten voor en tegen: het schrijven van een betoog Schooltype, leerjaar 4 havo Tijdsinvestering 4 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register ce...
5 januari 2017
Beproefde les / lessenserie Interview: brugklassers over hun eerste jaar Door Joyce Bunt (OSG Hugo de Groot, Rotterdam) en Bart van der Leeuw Schooltype, leerjaar Havo 1 Tijdsinvestering 5 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhou...
4 januari 2017