Zoeken
verfijn de resultaten
Maatwerk is niets meer of minder dan het aanpassen van onderwijs aan verschillen tussen leerlingen en hun daarbij behorende behoeften
Een visie vormt de basis voor het geven van educatie/onderwijs aan jonge kinderen. Als die visie onduidelijk is, is de kans groot dat professionals (pm-ers/leerkrachten) wel goed ‘onderwijs’ realiseren, maar onvoldoende samenhang als team vanuit een gezamenlijk kader aanbrengen.
Hier kun je lezen over rekenen-wiskundeonderwijs voor kinderen van 2 tot ongeveer 7 jaar. Wat kun je deze kinderen leren bij rekenen-wiskunde? Op welke verschillende manieren kun je dit aanbieden?
Dit thema gaat over hoe je samenhang van rekenen/wiskunde met andere leergebieden kunt vormgeven en wat daarbij komt kijken.
Dit thema gaat over hoe je bij Rekenen & Wiskunde om kan gaan met verschillen in leerbehoeften van je leerlingen.
Naast wiskundige kennis en vaardigheid is het belangrijk dat leerlingen leren wiskundig te denken. Wat is dat? En hoe leren ze dat? Daarover kun je hier meer lezen.
Leerlingen krijgen in hun schoolloopbaan te maken met verschillende overgangsmomenten. Hier kun je lezen over deze aansluitingsproblematiek.
Hoe kun je formatief evalueren toepassen in het leergebied Rekenen & Wiskunde? Hoe houd je zicht op wat leerlingen leren en hoe goed ze leerinhoud beheersen? En wat kun je doen om dat te verbeteren?