Zoeken
verfijn de resultaten
Waarop is het schooladvies gebaseerd? Welke informatiebronnen kunnen daarbij een rol spelen? De ontwikkeling van leerlingen in kaart, vanuit het perspectief van de leerkracht én de leerling zelf: hoe pak je dat aan?
Leervaardigheden, motivatie, werkhouding, thuisomgeving en leeropbrengsten: ze doen er allemaal toe bij de totstandkoming van het schooladvies. Hoe breng je ze goed in kaart? En hoe weeg je ze?
Van kind-ouder- en adviesgesprekken tot schoolbezoeken en informatieavonden...
Een soepele overgang van po naar vo biedt kansen voor leerlingen en is daarmee in het belang van het kind. Hoe kun je de samenwerking tussen po en vo versterken?
Informatie over de breuk in de doorlopende leerlijn bij de mens en maatschappijvakken voor leerlingen die van vmbo-t naar havo overstappen.
Vragen die je helpen bij het bepalen of een tekst rijk genoeg is voor je onderwijs
Inhoudelijke samenhang kan gaan over samenhang binnen vakken of leergebieden, tussen vakken of leergebieden, en zowel binnen leerjaren als over leerjaren heen.