Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het voeren van (lees)gesprekken kan een belangrijke manier zijn om leerlingen meer zeggenschap te geven over hun eigen leren en hen bewuster te maken van wat en hoe ze leren. Leesgesprekken stimuleren namelijk het metacognitief handelen (het denken over het denken en eigen handelen).
Gespreksvaardigheid is binnen het profiel Horeca, Bakkerij en recreatie (HBR) erg belangrijk, vooral bij de profielmodulen Gastheerschap en Recreatie.
Leesgesprekken zijn gesprekken over lezen die je als leraar voert met individuele leerlingen of met (kleine) groepjes leerlingen.
Leesgesprekken met kinderen leveren veel nuttige informatie op, maar wanneer kun je ze plannen? En hoe vaak?
Gespreksvaardigheid is binnen het profiel Horeca, Bakkerij en recreatie (HBR) erg belangrijk, vooral bij de profielmodulen Gastheerschap en Recreatie.
Leren schrijven met peer response is een procesgerichte aanpak van het schrijfonderwijs:
Gespreksvaardigheid wordt in het eindexamenprogramma opgenomen in Domein C, waarin nog een onderscheid gemaakt wordt tussen de twee subdomeinen C1 en C2.
De leerlingen leren informatie te beoordelen in discussies en in een gesprek dat informatief of opiniërend van karakter is en leren met argumenten te reageren.