Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het afgelopen decennium is het gebruik van digitale apparaten en toepassingen sterk gegroeid onder alle bevolkingsgroepen. Ook de allerjongsten onder ons komen steeds meer en vaker in aanraking met de digitale wereld. Een blog van stagiaire Fleur de Jong, afdeling primair onderwijs.
Ik kijk naar de tabel die openstaat op mijn beeldscherm. De lijst met tientallen soorten observatie-instrumenten en kind-volgsystemen staart me aan. Ik klik er eentje aan en ga naar de bijbehorende website. Hoe zou ik deze kunnen omschrijven? Hoe ga ik dit invullen in de tabel? Wanneer is het geschikt om deze te kiezen?
Rose Staritsky was als tweede spreker aan de beurt om te vertellen hoe belangrijk het is om een taalcoördinator voor Engels op je school te hebben. Staritsky is werkzaam als leerkracht in groep 8 én taalcoördinator op een VVTO-school met een TalenT-keurmerk.
Het kiezen van een nieuw kindvolgsysteem voor het jonge kind is sinds de afschaffing van schoolse toetsen voor kleuters meer en meer een fundamentele keuze geworden. Het kindvolgsysteem is de enige vorm van monitoring om de doorgaande lijn te volgen en aan de hand van verkregen gegevens een passend beredeneerd aanbod samen te stellen.
Ik zie het nog voor me: een leerling die op zijn stage vol trots in een grote pan met tomatensoep roert. ‘Wilt u proeven?’ Een aantal jaren heb ik als leerkracht in het praktijkonderwijs gewerkt. Deze leerling vergeet ik niet, hij had eindelijk zijn passie gevonden. Hoe erg is het als hij door de coronacrisis niet meer in de horeca kan werken?
Een blog door SLO'er Annette van der Laan naar aanleiding van de documentaireserie Klassen van omroep Human.
Een verslag van het webinar ‘Het ABC van Meertaligheid op de Basisschool’ georganiseerd door SLO, Nuffic en Erasmus+ op 16 februari.
Verslag van de themasessie 'De taalcoördinator als innovator' op donderdag 21 april 2022.