Zoeken
verfijn de resultaten
Wat houden taal- en reken-/wiskundeonderwijs in? En aan welke doelen werk je wanneer? Dat lees je op deze themapagina.
Wat verstaan we onder toetsing en welke rol heeft toetsing binnen het onderwijs? Op die vragen gaan we hier in.
Informatie over burgerschapsonderwijs in het primair, voortgezet en speciaal onderwijs.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
De maatschappij is constant in beweging. De inhoud van het onderwijs moet blijven aansluiten op die veranderingen. Een actueel en concreet curriculum helpt leerlingen zich goed voor te bereiden op hun toekomst.
Stage natuurkunde en wiskunde bij SLO – Denk mee, ontwikkel en onderzoek op het snijvlak van beleid en praktijk.
Informatie over meertaligheid en op welke manieren je het een plek kunt geven in het taalonderwijs.
Leren redeneren als een wetenschapper – ontwikkel lesmateriaal dat écht verschil maakt!
Informatie over digitale geletterdheid en de doorlopende leerlijn. Met aandacht voor mediawijsheid, informatievaardigheden, computational thinking en ICT-basisvaardigheden.
Nu we de kerndoelen actualiseren, ontwikkelen we de komende jaren ook leerlijnen, voorbeelden en ondersteunende materialen.