Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Cito, Cambridge Assessment English en SLO hebben onderzoek gedaan naar de streefniveaus voor lezen, luisteren, spreken en schrijven. Hier lees je meer over de resultaten.
SLO heeft een leermiddelenanalyse gedaan voor een aantal thema’s die actueel zijn voor het vak Nederlands.
Cito, Cambridge Assessment English en SLO hebben onderzoek gedaan naar de streefniveaus voor lezen, luisteren, spreken en schrijven. Hier lees je meer over de resultaten.
Aan de slag met twee vormen van samenhang in het taalonderwijs: samenhang binnen het schoolvak Nederlands en samenhang tussen taalonderwijs en de overige vakken.
Digitale geletterdheid kan niet meer vrijblijvend zijn.
Stel je voor: je leeft in een wereld waarin alles draait om lezen en schrijven, maar je kent slechts een handvol letters. Je probeert een brief te begrijpen, maar het lukt niet. Je wilt een formulier invullen, maar je weet niet wat er staat. Je hebt hulp nodig bij alledaagse dingen, zoals een treinkaartje kopen of een vacature lezen.
Dat is laaggeletterdheid en het belemmert mensen enorm in hun dagelijks leven.
Maar wat als ik je vertel dat precies hetzelfde nu gebeurt met digitale geletterdheid?