Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Conclusie van dit rapport is dat er is geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactiek en de rekenvaardigheid van kinderen.
The UvA and SLO will jointly launch the RCCS in 2023. UvA and SLO each have their own expertise and focus. Their aim is to arrive at a common research agenda for RCCS which adds value to the current expertise of each party.
SLO wil meer inzicht in het proces van curriculumontwikkeling op scholen en welke factoren daarin een rol spelen. Daarom heeft SLO aan DUO Onderwijsonderzoek & Advies gevraagd een beleidsonderzoek uit te voeren.
Onderzoeken:
je verwonderen, open staan voor allerlei nieuwe indrukken, gericht waarnemen, schetsen, fotograferen, gesprekken voeren, bronnenonderzoek.
Experimenteren:
experimenteren met materialen, technieken, beeldaspecten (kleur, vorm, ruimte etc.), openstaan voor het toeval, nieuwe ontdekkingen, gebruik maken van je verbeelding.
Reflecteren en keuzes maken:
feedback krijgen, leren van je mislukkingen, afstand nemen je werk, analyseren, vergelijken, keuzes maken en plannen uitwerken.
Deze SLO-publicatie geeft je houvast om aan de slag te gaan met begrippen rondom toetsing, beoordeling en feedback. Je vindt er de betekenis van belangrijke begrippen, zodat je met elkaar dezelfde taal spreekt als het gaat om toetsing, beoordeling en feedback.
Wat mag je met betrekking tot onderzoeksvaardigheden van leerlingen op het eind van havo en vwo verwachten?
In bijgaand document wordt een suggestie gedaan voor eindtermen voor de gammavakken voor zowel informatie- als onderzoeksvaardigheden.
In deze eindtermen wordt onderscheid gemaakt tussen attitudes, vaardigheden en kennis. De volgorde is bewust gekozen. De vaardigheden staan weliswaar centraal, maar zonder de juiste (kritische) houding boet het onderzoek aan kwaliteit in. Ook is kennis met betrekking tot elk van de zes onderscheiden stappen van essentieel belang om telkens de juiste keuzes te kunnen maken.