Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Heb je zicht op de landelijke eisen voor Taal-Nederlands? Bekijk dan wat goed gaat, wat aandacht vraagt en welke keuzes je als schoolteam maakt.
Een uitgangspunt in het ERK is dat we onze talige en culturele kennis niet in aparte vakjes in onze hersens opslaan, maar dat er steeds een wisselwerking tussen plaatsvindt.
Een uitgangspunt in het ERK is dat we onze talige en culturele kennis niet in aparte vakjes in onze hersens opslaan, maar dat er steeds een wisselwerking tussen plaatsvindt.
Informatie over een netwerk voor vo-scholen waarin het delen van kennis en ervaringen centraal staat.
Hoe gaat het met het taalonderwijs? Hoe wordt digitale geletterdheid eigenlijk zichtbaar in het taalonderwijs? Wat staat er over meertaligheid in de kerndoelen? Wat moeten we doen met de tegenvallende resultaten op schrijfvaardigheid? Wat speelt er momenteel in het taalonderwijs? In het nieuwste nummer van Veerkracht (nummer 19, 2022), tijdschrift van Hogeschool KPZ, beschrijven Joanneke Prenger en Gerdineke van Silfhout de actuele uitdagingen en ontwikkelingen binnen het leergebied Nederlands.