Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leesgesprekken zijn gesprekken over lezen die je als leraar voert met individuele leerlingen of met (kleine) groepjes leerlingen.
Goede afstemming tussen het vo en het vervolgonderwijs is een gedeelde verantwoordelijkheid. Het gaat hierbij om afstemming van taalbeheersingsniveaus en taaldidactiek.
Het project Het Taalonderwijs Nederlands Onderzocht (HTNO) bevat samenvattingen van onderzoekspublicaties van 1969 tot nu naar taal in het basisonderwijs, naar Nederlands in het voortgezet of secundair onderwijs, en naar NT2 in het volwassenenonderwijs. De publicaties zijn te downloaden.
Informatie over het leergebied kunst & cultuur. Bestaande uit muziek, dans, drama, beeldende kunst, literatuur en cultureel erfgoed.
Informatie over het inzetten van literatuur en creatieve teksten in de taallessen.
Informatie over het inzetten van literatuur en creatieve teksten in de taallessen.
Voor het vmbo geldt dat de exameneenheid Fictie vergeleken kan worden met de omschrijving van het referentiekader taal voor het lezen van fictionele, narratieve en literaire teksten op 2F.
Hier vind je concrete handreikingen om de basisvaardigheden rekenen-wiskunde van leerlingen te versterken.
Voor het samenstellen van deze begrippenlijst is het Domein 4 van het Referentiekader Taal als basisdocument genomen.