Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2318
Achtergrondliteratuur bij het kader voor ontwikkeling en doelen voor verrijkend onderwijs.
7 februari 2022
Het organiseren van tijd, specifiek de effectieve leertijd, naar de behoefte(n) van alle kinderen.
3 april 2019
De afgelopen jaren werkte SLO met de Rijksuniversiteit Groningen en twaalf scholen samen aan de vertaling van een theoretisch kader voor cultuuronderwijs naar de onderwijspraktijk. Deze handreiking is het resultaat van die samenwerking. Het leerplankader biedt een structuur en een gemeenschappelijke taal waarmee cultuuronderwijs schoolbreed en in een doorlopende leerlijn kan worden ingericht en vormgegeven. Met behulp van dit kader kunnen leraren met elkaar bewuste keuzes maken voor de inhoud van hun onderwijs. De publicatie is in eerste instantie bedoeld voor cultuurcoördinatoren en leraren in primair en voortgezet onderwijs, en daarnaast voor schoolleiders, medewerkers van culturele instellingen en andere geïnteresseerden die hun cultuuronderwijs vanuit een fundament vorm willen geven.
3 februari 2015
Een denk- en leerstrategie verwijst naar een aanpak om informatie, leerstof en/of gedachten te ordenen om zo het behalen van leerdoelen te vergemakkelijken.
3 april 2019
In de Vygotskiaanse theorie wordt hiermee een activiteit bedoeld die zich tussen het niveau van de actuele ontwikkeling en de naaste of nabije ontwikkeling bevindt. Een activiteit die uitdagingen en kansen biedt om een kind verder te brengen.
3 april 2019