Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een leerling mag een vak op een hoger niveau afronden of in het voorlaatste jaar examen doen. Hoe je dat kunt doen staat hier beschreven.
Veel docenten willen formatieve evaluatie inbedden in hun lespraktijk, maar hebben behoefte aan meer houvast hierbij. Hier vindt je inspirerende voorbeelden en uitwerkingen van en achtergrondinformatie bij formatieve evaluatie in de beroepsgerichte vakken.
Passende Perspectieven streeft naar een balans in het rekenaanbod, waarbij de leerling ook toekomt aan de onderdelen uit de bovenbouw door ruimte te creëren in het aanbod van de (onder- en) middenbouw. Voor de leerling zijn alleen de zinvolle doelen geselecteerd. Op deze manier wordt hij binnen leerroute drie zo goed mogelijk voorbereid op het praktijkonderwijs of voortgezet speciaal onderwijs uitstroom arbeidsmarkt.
Vanaf het schooljaar 2021-2022 krijgen alle leerlingen in het vso en pro een schooldiploma én bijbehorend portfolio. Sommige scholen deden dit vorig schooljaar al of zelfs al enkele schooljaren. Maar vanaf dit schooljaar is het verplicht, een in de wet opgenomen besluit.
De werkgroep brengt expertise samen vanuit cTWO, de NVvW, hbo, wo en SLO. en baseert zich op de inventarisatie van knelpunten waar ruim 2.000 leerlingen, leraren, schoolleiders, decanen en medewerkers van vervolgopleidingen aan hebben meegewerkt.