Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen CKV havo/vwo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen NLT havo/vwo.
Hoe staat het met het proces rond de actualisatie van kerndoelen en examenprogramma’s? Lees het hier.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Een leerling mag een vak op een hoger niveau afronden of in het voorlaatste jaar examen doen. Hoe je dat kunt doen staat hier beschreven.
Wat moet ik als docent wel en niet behandelen als het om het examenprogramma gaat? Hoeveel ruimte heb ik om zelf te bepalen of sommige interessante maatschappelijke thema’s of de actualiteit een plek krijgen in mijn lessen?
Wat moet ik als docent wel en niet behandelen als het om het examenprogramma gaat? Kan ik opdrachten uit de methode overslaan?