Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 747
Wat is het verschil tussen het huidige en gewenste onderwijs ? Vanuit verschillende perspectieven bekeken Als je vanuit verschillende perspectieven het huidige met het gewenste onderwijs vergelijkt , krijg je inzicht in de wensen van alle betrokkenen en eventuele knelpunten. Da n wee...
16 februari 2023
Hoe formuleren we een gezamenlijk e visie? Samen een visie onder woorden brengen Het is niet altijd eenvoudig om je visie onder woorden te brengen , maar je visie staat centraal in je leerplan. Aanknopingspunten hiervoor vind je in de dagelijkse onderwijspraktijk . Door jouw punten en die...
Behoort bij: Ontwerp - Hoe formuleren we een gezamenlijke visie?
22 februari 2023
Nadere toelichting op de eind-termen geschiedenis havo en vwo Domein D: geschiedenis van rechtstaat en democratie Havo en vwo 10. (I)De kandidaat kan in het kader van het thema Geschiedenis van de rechtsstaat en van de parlementaire democratie verband leggen tussen het ontstaan van vrijheidsr...
4 maart 2022
Aardrijkskunde Bevolking Opdracht: 'Evalueren' 1. Inleiding In deze opdracht proberen de leerlingen een volgorde in belangrijkheid aan te brengen bij negen begrippen die in het hoofdstuk Bevolking aan de orde komen. Onderscheid leren maken tussen belangrijke en minder belangrijke begrippen is ni...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Bevolking
30 april 2015
Woordenboek Leren Onderzoeken havo/vwo 4/5 Alle profielen Inhoud woordenboek Voorwoord 7 De basis voor onderzoek doen 8 Onderzoeksvraag en hypothese opstellen 8 Variabelen 10 Twee stappen verder 11 Bronnenonderzoek 11 Werkplan opstellen 13 De gereedschappen om onderzoek te doen 14 Waarne...
Behoort bij: onderzoeks boekje Marianum
23 oktober 2015
Inhoudelijke keuzes na een periode van onderwijs op afstand Waar moet het onderwijs zich de komende weken op richten; wat moet en wat mag? Dit is een gespreksleidraad om die keuzes te maken. Stap 1: Waar staan we nu? Welke aanpassingen heb je vanwege het onderwijs op afstand doorgevoerd? Wat z...
2 juni 2020
914400 -373736 Voorbeeld van een format voor een opdracht voor T&T met een minimale mate van detaillering Gebaseerd op de opdracht Fort Sabina van het Newmancollege in Breda 0 0 Voorbeeld van een format voor een opdracht voor T&T met een minimale mate van detaillering Gebaseerd op de opdr...
Behoort bij: Opdrachtformat 1 T&T
4 augustus 2020
bjbjm ns Jt X4 pc6 V1 Kunstkansen voor vmbo-leerlingen Verkennen en versterken van eigen mogelijkheden Viola van Lanschot Hubrecht en St fanie van Tuinen Kunstkansen voor vmbo-leerlingen Verkennen en versterken van eigen mogelijkheden Viola van Lanschot Hubrecht en St fanie van Tuinen Doorlopende le...
14 februari 2019
Format voor een les(senreeks) Soort instrument Formats voor een les(senreeks) Doel Komen tot schoolbrede afstemming over de wijze waarop een les(senreeks) wordt vastgelegd. Leerplancomponent Bronnen en materialen op meso -niveau Vragen waar u mee aan de slag gaat Hoe kunnen we criteria formule...
Behoort bij: 8 Meso Format voor een lessenreeks CB
7 april 2016