Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1325
Voorwoord In onderstaande tekst wordt subdomein C 1 toegelicht. Dit subdomein vormt onderdeel van het schoolexamen. De toelichting is geschreven d oor een werkgroep bestaande uit twee leden van de VECON en zes docenten uit het veld. Dit gebeurde onder leiding van Marc den Elzen , leerp...
Behoort bij: Toelichting bij domein C1 definitief
13 april 2017
Suggestie les / lessenserie Verloop van een kabinetsformatie (Met dank aan Mariët Jansen) Schooltype, leerjaar 4 havo Tijdsinvestering 1 les Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal Vertrekpunt inhoud ander vak Vertrekpunt inhoud ander vak: de aanleiding ...
Behoort bij: Verloop van een kabinetsformatie BL
10 mei 2016
OEFENBOEK IJSO NATUURKUNDE (2006 2018 ) In dit document vind je alle meerkeuzevragen en open vragen van natuurkunde van de nationale voorronde s van IJSO gesorteerd naar de volgende onderwerpen: ELEKTRISCHE STROMEN OPTICA KRACHT EN EVENWICHT KRACHT EN BEWEGING WARMTE EN ENERGIE ALGEMEEN EN DIVE...
3 oktober 2019
Suggestie les / lessenserie Een betoog over laaggeletterdheid Schooltype, leerjaar 5 vwo Tijdsinvestering 4 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud andere vakken Leerlingen analyseren en gebruiken argumentatieve teksten om een ...
Behoort bij: Een betoog over laaggeletterdheid
5 januari 2017
Suggestie les / lessenserie Dat verzin je toch niet! Fictie en non-fictie Schooltype, leerjaar Leerjaar 1, hv Tijdsinvestering 2 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud andere vakken Leerlingen schrijven korte teksten om fictie...
Behoort bij: Fictie non fictie
4 mei 2016
De Opstand 2 Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding In deze opdracht bepalen leerlingen hoe belangrijk de rol van bepaalde personen en gebeurtenissen is geweest in de Opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinve...
Behoort bij: Lesbrief Geschieden De Opstand 2
30 april 2015
Muizenvalvoertuig Opdracht: ' Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van de ontwerpcyclus denken leerlingen na over het ontwerpen van een voertuig dat wordt aangedreven door een muizenval. Het voertuig moet zo ver mogelijk komen, het liefst verder dan de voertuigen die door andere groepj...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Muizenvalvoertuig
12 maart 2015
13 lessen voor ZML , 4 tot 8 jaar Kerndoel 4 Meten van lengte Nr. Naam van de les Kerndoel. Tussendoel Niveau Korte beschrijving 1. Groot en klein 4.1_3.2 Kinderen sort...
Behoort bij: Regenboog Lengte
4 april 2019
Maatwerk bieden Soort instrument Model voor maatwerk/organisatie Doel Het inrichten van het onderwijsleerproces om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de niveauverschillen van de leerlingen. Leerplancomponent Groeperingsvormen op micro-niveau Vragen waar u mee aan de slag gaat Op basis waarva...
Behoort bij: 7 Micro groeperingsvormen binnen een klas CB docx
7 april 2016