Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Bij de kwaliteitsborging van schoolexamens is de gang van zaken rondom toetsconstructie, normering, toetsafname en correctie belangrijk.
Dit proefschrift gaat over ontwerp, uitvoering en evaluatie van taalgericht reken-wiskundeonderwijs voor leerlingen met uiteenlopende taalachtergrond.
Vraag je af welke onderdelen van het onderzoeksproces goed verliepen en welke minder goed.
Vraag je af welke onderdelen van het onderzoeksproces goed verliepen en welke minder goed.
Tot slot kijk je nog eens terug en evalueer je zowel het ontwerp als het ontwerpproces. Maar je kijkt ook vooruit. wat zou je anders doen?
Tot slot ga je de resultaten van de opdracht, maar ook het proces evalueren. Ook kijk je vooruit door te reflecteren.
Momenteel wordt de toekomst van het Referentiekader onderzocht. Aanleiding hiervoor is een evaluatie uit 2022, waarin werd geconcludeerd dat het kader onvoldoende aansluit op de onderwijspraktijk, hiaten kent en tot verkaveling van het onderwijsaanbod leidt. SLO werkt in opdracht van OCW aan scenario’s voor vernieuwing, waarbij de verbinding met geactualiseerde kerndoelen, examenprogramma’s en mbo-eisen centraal staat. Mogelijke uitkomsten variëren maar hebben effect op de structuur, inhoud en niveau-indeling van een toekomstige uitwerking. In het najaar van 2025 volgt besluitvorming over de toekomstige vorm en functie van het Referentiekader, met als doel één duidelijke, samenhangende en ambitieuze opdracht aan scholen voor het taal- en rekenonderwijs.