Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hoe kunnen leerlingen beter worden in het samen regelen van beweegactiviteiten?
Dit artikel is onderdeel van reeks topic-artikelen in dit magazine. In deze artikelen is geprobeerd het moeilijk tastbare en meetbare item ‘bewegen regelen’ handvatten te geven. Maar hoe ziet zoiets er dan uit in de praktijk? Hoe kunnen leerkrachten de achterliggende theorie vertalen naar de eigen praktijksituatie? Hoe kunnen deze thema’s methodisch worden opgenomen in de lessen bewegingsonderwijs? In dit artikel worden drie regelthema’s (drie A’s) met een praktijkvoorbeeld geschetst: Arrangeren bij verspringen, Assisteren bij acrogym en Afspreken bij politie & boefje.
Toetsen in het schoolexamen lichamelijke opvoeding domein C: Bewegen en regelen.
Deze pagina bevat verwijzingen naar de kerndoelen en eindtermen en bijbehorende downloads voor bewegingsonderwijs in alle onderwijstypen.
Hier vind je 'good practices' van scholen rond sportoriëntatie en -keuze (SOK). Via keuzeprogramma's kunnen leerlingen zich breed en diepgaand oriënteren.
Het bewegingsonderwijs en de sport zijn steeds minder gescheiden werelden. Dit is bijvoorbeeld te zien aan sportkennismakingsmappen die in een samenwerking tussen SLO, NOC*NSF en sportbonden zijn ontwikkeld.
Hier lees je meer over een samenhangende volgsystematiek om de ontwikkeling van leerlingen op het gebied van bewegingsonderwijs en sport te toetsen en te volgen.
Planning is een van de kernactiviteiten van docenten en vaksecties LO. SLO heeft daarvoor diverse basisdocumenten en digitale programma's ontwikkeld.
Steeds meer scholen in het vo ontwikkelen programma's om de sportieve leerling meer tot zijn recht te laten komen. In de onderbouw volgen leerlingen in sportklassen extra beweeg- en sportlessen onder schooltijd.
In deze publicatie wordt bewegen verbeteren, bewegen regelen, gezond bewegen en bewegen beleven uitgewerkt in kernactiviteiten en deelnameniveaus.