Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Uit onderzoeken blijkt, dat de rekenprestaties in Nederland hetzelfde zijn gebleven t.o.v. 2019.
Het onderwijs Nederlands wordt veelal gekenmerkt door een verkavelde praktijk: vakonderdelen als lezen, schrijven, mondelinge vaardigheden, spelling, grammatica en woordenschat komen gescheiden van elkaar aan de orde. Lesmethodes, zowel in de onderbouw als de bovenbouw, ondersteunen door hun opbouw in hoofdstukken en modules doorgaans deze verkavelde aanpak van het vak.
Een beschrijving van de doelen en het gedifferentieerde onderwijsaanbod voor een bepaalde periode.
Een denk- en leerstrategie verwijst naar een aanpak om informatie, leerstof en/of gedachten te ordenen om zo het behalen van leerdoelen te vergemakkelijken.
De taalontwikkeling is het proces dat kinderen doorlopen bij het leren van één of meerdere talen.
De kandidaat kan een beeldende probleemstelling verkennen, analyseren, oplossen en uitvoeren.
De kandidaat kan een werkplan opstellen, bewaken en uitvoeren, zijn werkproces vastleggen, ordenen en presenteren en erop reflecteren.
Sommige (sub)domeinen zijn specifiek voor havo of vwo, andere (sub)domeinen overlappen elkaar.
Bij de overlappende subdomeinen is geprobeerd de omschrijvingen zo veel mogelijk gelijkluidend te maken zodat, waar de omschrijvingen verschillend zijn, ervan uitgegaan kan worden dat voor havo en vwo ook echt verschillende eisen worden gesteld.